Honda NC 750X DCT, Fun Crossover Commuter (Eğlence Crossover İşe Gidip
Gelme) konsepti ve birçok yeni fikrin yanı sıra
yeni teknoloji ile dolu bu model, normalde yakıt deposunun bulunduğu
yerdeki kask saklama yeri gibi kullanışlı ayrıntıları da içeren genel
yetenekleri sayesinde hem günlük kullanımda hem de hafta sonu
gezilerinde gerçekten pratik bir motosiklet olduğunu kanıtladı.
NC 700 X in 2013 yılının en çok satan motosikleti ünvanını alması
Honda’nın haklı olarak gururlanmasına sebep olmuştu. Bu başarıya rağmen çalışmaya ve araştırmaya devam eden Honda
mühendisleri mükemmele yakın olan NC 700 X in lansmanından itibaren
bir şeylerin eksik olduğunu hissetmekteydiler. Müşteri yorumları, şikayetleri ve
talepleri bu eksikleri bulmalarına katkı sağladı. NC 700 X in başarılı
çizgisine sadık kalarak, eksikler bir bir tamamlandı. Performans çıtasını da bir kademe yükselterek, 750 cc
lik tamamı ile yeni bir motor ile donatıldı. Honda mühendislerinin bu titiz uğraşıları sonucunda, mükemmel bir motosiklet olan NC 750 X doğmuş oldu.
Tamamen yenilenen motorda; 75 cc lik bir artış yapılarak motor hacmi 745 cc ye çıkartılmış. 6,250 devirde 55 hp güç ve 4,750 devirde
68 nm tork elde edilmesi sağlanmış. Vites oranları daha geniş olmasına rağmen hem hızlanma hem de maksimum hız iyileştirilmiş. İkinci bir dengeleyici şaft eklenerek daha
titreşimsiz ve dengeli bir motor sağlanmış. Honda mühendisleri güç ve
tork artışı sağlarken, motosikletin yakıt sarfiyatını da gözardı
etmemişler. NC 750X'in 14,1 litrelik yakıt tankı ile 400 km yol katetmeniz hiç de
zor gözükmüyor. Uzun dönemli yakıt tüketim değerlerim de bu bilgiyi doğrular nitelikte. [Sürekli Güncellediğim Yakıt Tüketim Bilgileri]
Yeni egzoz susturucusu yumuşak ama karakterli bir motor hissi sağlamış. Bunun yanı sıra artık standart olarak sunulan çitf kanallı ABS kesinlikle çok
başarılı. Motosikletin stabil ve güvenli şekilde yavaşlamasını sağladığı
gibi, panik fren durumunda da dengeyi kaybetmenize engel oluyor. Ön fren kolu, açıklığı ayarlanabilir fren kolu sayesinde sürücünün el anatomisine uygun konumlanabiliyor. Yenilenen sele
malzemesi ve off-road desenli lastikler de güncellemeleri tamamlıyor. Satın alma ve işletim maliyetleri bakımından uygun olan ve Japonya'da
üretilen NC 750X, Honda'nın yüksek işçilik kalitesini gözler önüne seriyor. NC 750X in "Çift Kavramalı Şanzıman" (DCT) yazılımının da güncellenmesiyle daha da verimli ve keyifli bir sürüş deneyimi sunuluyor.
NC 750X in otomatik şanzımana sahip versiyonu, motosiklet konusunda önyargılı
olanların akıllarına "scooter" düşüncesini getirebiliyor. Ancak "Çift
Kavramalı Şanzıman"ı inceleyip, öğrendikten, özellikle de bu yüksek
teknolojili ürünü kullanarak deneyimledikten sonra, şaşkınlık ve hayranlık
uyandıracak bir etki bırakıyor. Motosiklet binicileri için DCT (Dual Clutch
Transmission) Çift Kavramalı Şanzıman büyük bir kolaylık, konfor ve
ekonomi sunuyor. Honda mühendislerini bu başarılı çalışmalarından ötürü, gerçekten tebrik etmek gerekiyor. Ortaya müthiş, devrim niteliğinde bir ürün çıkarmışlar!
NC 750X DCT şanzımanın, otomatik "AT" veya manuel "MT" modlarından hangisinde kullanılacağı bir tuşla seçilebiliyor. "AT" modundayken; D ve S
pozisyonlarından "D" sakin, yumuşak ve yakıt ekonomisine odaklanmış bir sürüş stili sunarken "S" biraz daha spor kullanıma imkan
veriyor. "MT" modundayken; 6 vites aralığında kendiniz geçiş yapmanız gerekiyor. "+" tuşu ile vites büyütürken "-" tuşu ile vites küçültülüyor. "AT" modunda kullanırken de "-" tuşu ile vites küçülterek motor freni yapılabiliyor.
NC 750X düz ve otomatik versiyonunda standart olarak bulunan çok
fonksiyonlu gösterge tablosunda yol bilgisayarı, vites göstergesi, motor
devir saati, A ve B trip kilometre sayacı, anlık/ortalama/toplam yakıt
tüketimi, depodaki yakıt ile kaç kilometre daha yol katedilebileceği,
Honda Ateşleme Güvenlik Sistemi "HISS" ikaz lambası, saat... vs. gibi
faydalı bir çok gösterge bulunuyor. Kısaca "yok yok" demek lazım. İstediğin her bilgi gözünüzün önünde. Gösterge panelinin arka ışık seviyesi, üç kademeli olarak ayarlanabiliyor. Bu da aydınlık ve karanlık ortamlarda rahat bir görüş sunuyor.
Motosikletin orijinal camı alçak ve yüksek olmak üzere iki şekilde ayarlanabiliyor. Şehir içi kullanımlarda standart cam
yeterli olsa da şehir dışı yollarda ilave bir tur camı konforunuz açısından yararlı olabilir.
Honda NC 750X ve NC 750X DCT, dört renk seçeneği ile (Kırmızı, Gümüş, Beyaz ve Siyah) kullanıcılara sunuluyor.
- - - - * - - - -
Haldun Abi merhaba oncelikle
YanıtlaSilyamaha delight forumundan taniyorum sizi.bende delighttan sonra nc750x e gecmeyi düşünüyorum.biraz kuskularim vardi motorla ilgili ama forumu takip ettikten sonra kafamdaki soru isaretleri gitti
Kuşku ve soru işaretlerinin gitmesine memnun oldum.
SilSaatte kaç km hiz yapiyor acaba
YanıtlaSilBen 195 km/h gördüm. Belki siz daha fazlasını...
SilMerhabalar, ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...Ben Yamaha X-max 250 kullanıyorum...Africa Twin'i (DCT) çok beğeniyorum...hedefimdeki motor o olmasına rağmen, geçiş için NC750 X DCT alıp bir süre kullandıktan sonra mı yoksa hiç zaman ve para harcamadan doğrudan AT'e geçmek mi uygun olur? Konu ile tavsiyelerinizi bekliyorum, teşekkür ederim...
YanıtlaSilSerdar ( max 777 )
Merhaba, bilgilerden yararlanmanıza sevindim. Lafı dolandırmadan, kısaca cevap vereceğim. Boy sorununuz yoksa Africa Twin ile yola devam etmenizi öneririm. Kolaylıkla uyum sağlayarak, uzun yıllar keyifle kullanacağınızı düşünüyorum.
Sil2015 nc750x manuel ile 2016 manuel arasındaki önemli farklar nelerdir yardımcı olun lütfen
YanıtlaSilMerhaba, 2016 modelde ön bagaj biraz büyüdü ve 21 litreden, 22 litreye çıktı. Stop lambası "Led" oldu. Ön cam 7 santim uzadı. Karenaj yenilendi. Egzoz tasarımı yenilendi. Gösterge paneli renklendi. Motor da ise hiçbir fark yok.
Sildct şanziman güncellemesi hangi model yilinda oldu?
YanıtlaSil2016 model yılında...
Sil2015 Yılında güncellenmedi mi dct . benmi yanlış öğrendim
Sil2015 yılında ilk kez DCT modellerin satışına başlandı ve 2016 yılında da ilk sistem güncellemesi yapıldı.
Sil2016 göre 2017 ve 2018 arasında ne fark var Abi
YanıtlaSil