Honda NC750X DCT Yakıt Bilgisi

16 Nisan 2016 Cumartesi

2016 Honda NC 750X DCT İncelemesi

Honda NC 750X DCT, Fun Crossover Commuter (Eğlence - Arazide/Yolda - Şehirde) konsepti ve birçok yeni fikrin yanı sıra, yeni teknolojilerle dolu bu model, normalde yakıt deposunun bulunduğu yerdeki 22 litrelik kask saklama yeri gibi kullanışlı ayrıntıları da içeren genel yetenekleri sayesinde hem günlük kullanımda hem de hafta sonu gezilerinde gerçekten pratik bir motosiklet olduğunu kanıtladı.


NC 700 X in 2013 yılının en çok satan motosikleti ünvanını alması Honda’nın haklı olarak gururlanmasına sebep olmuştu. Bu başarıya rağmen çalışmaya ve araştırmaya devam eden Honda mühendisleri mükemmele yakın olan NC 700 X in lansmanından itibaren bir şeylerin eksik olduğunu hissetmekteydiler. Müşteri yorumları, şikayetleri ve talepleri bu eksikleri bulmalarına katkı sağladı. NC 700 X in başarılı çizgisine sadık kalarak, eksikler bir bir tamamlandı. Performans çıtasını da bir kademe yükselterek, 750 cc lik tamamı ile yeni bir motor ile donatıldı. Honda mühendislerinin bu titiz uğraşıları sonucunda, mükemmel bir motosiklet olan NC 750 X doğmuş oldu.

2015 modellerle birlikte tamamen yenilenen motorun aynısı 2016 modelde de kullanıldı. Eski modellere göre 75 cc lik bir artış yapılarak motor hacmi 745 cc ye çıkartılmıştı. 6,250 devirde 55 hp güç ve 4,750 devirde 68 nm tork elde edilmesi sağlanmıştı. Vites oranları daha geniş olmasına rağmen hem hızlanma hem de maksimum hız iyileştirilmişti. İkinci bir dengeleyici şaft eklenerek daha titreşimsiz ve dengeli bir motor sağlanmıştı. Honda mühendisleri güç ve tork artışı sağlarken, motosikletin yakıt sarfiyatını da gözardı etmemişlerdi. NC 750X'in 14,1 litrelik yakıt tankı ile 400 km yol katetmeniz hiç de zor gözükmüyor. Uzun dönemli yakıt tüketim değerlerim de bu bilgiyi doğrular nitelikte. [Sürekli Güncellediğim Yakıt Tüketim Bilgileri]


Yeni egzoz susturucusu yumuşak ama karakterli bir motor hissi sağlamış. Bunun yanı sıra, hala standart olarak sunulan çitf kanallı ABS kesinlikle çok başarılı. Motosikletin stabil ve güvenli şekilde yavaşlamasını sağladığı gibi, panik fren durumunda da dengeyi kaybetmenize engel oluyor. Ön fren kolu, açıklığı ayarlanabilir fren kolu sayesinde sürücünün el anatomisine uygun konumlanabiliyor. Sele malzemesi ve off-road desenli lastikler 2015 model ile aynı. Satın alma ve işletim maliyetleri bakımından uygun olan ve Japonya'da üretilen NC 750X ve NC 750X DCT, Honda'nın yüksek işçilik kalitesini gözler önüne seriyor. NC 750X in "Çift Kavramalı Şanzıman" (DCT)'nin "S" modu yazılımına eklenen 3 yeni mod ile daha da verimli ve keyifli bir sürüş deneyimi sunuluyor.

NC 750X in otomatik şanzımana sahip versiyonu, motosiklet konusunda önyargılı olanların akıllarına "scooter" düşüncesini getirebiliyor. Ancak "Çift Kavramalı Şanzıman"ı inceleyip, nasıl çalıştığını öğrendikten, özellikle de bu yüksek teknolojili ürünü kullanarak deneyimledikten sonra, şaşkınlık ve hayranlık uyandıracak bir etki bıraktığını anlayacaksınız. Motosiklet binicileri için DCT (Dual Clutch Transmission) Çift Kavramalı Şanzıman büyük bir kolaylık, konfor ve ekonomi sunuyor. Honda mühendislerini bu başarılı çalışmalarından ötürü, gerçekten tebrik etmek gerekiyor. Ortaya müthiş, devrim niteliğinde bir ürün çıkarmışlar!


NC 750X DCT şanzımanın, otomatik "AT" veya manuel "MT" modlarından hangisinde kullanılacağı bir tuşla seçilebiliyor. "AT" modundayken; D ve S pozisyonlarından "D" sakin, yumuşak ve yakıt ekonomisine odaklanmış bir sürüş stili sunarken, 3 seçenekli "S" spor kullanıma imkan veriyor. "MT" modundayken; 6 vites aralığında kendiniz geçiş yapmanız gerekiyor. "+" tuşu ile vites büyütürken "-" tuşu ile vites küçültülüyor. "AT" modunda kullanırken de "-" tuşu ile vites küçülterek motor freni yapılabiliyor.



 

NC 750X düz ve otomatik versiyonunda standart olarak bulunan çok fonksiyonlu gösterge tablosunda 12/24 seçilebilen saat, tarih, yol bilgisayarı, vites göstergesi, motor devir saati, A ve B trip kilometre sayacı, anlık/ortalama/toplam yakıt tüketimi, depodaki yakıt ile kaç kilometre daha yol katedilebileceği, Yolculuk Süresi, Honda Ateşleme Güvenlik Sistemi "HISS" ikaz lambası, saat... vs. gibi faydalı bir çok gösterge bulunuyor. Ayrıca kullanıcı ismi girebilme özelliği ve ayarlanabilir devir saati rengi (ECO, Vites Büyütme, Motor Devir Modu) ilgi çekici olmuş. Çift kavramalı şanzıman moduna bağlı olarak, devir saati segmenti rengi aşağıdaki gibi değişmekte.


Motor devrine bağlı olarak, devir saati segmenti rengi aşağıdaki gibi değişmekte.


Kısaca; Panelde "yok yok" demek lazım. Yani ihtiyaç duyabileceğiniz her bilgi gözünüzün önünde. Gösterge panelinin arka ışık seviyesi, "Yüksek" ve "Düşük" olmak üzere iki kademeli olarak ayarlanabiliyor. Bu da aydınlık ve karanlık ortamlarda rahat bir görüş sunuyor.


Bir önceki modelde motosikletin orijinal camı alçak ve yüksek olmak üzere iki konumda ayarlanabiliyordu. Yeni model ile birlikte ön cam bir miktar (7 cm.) uzatıldığı için bu özellik iptal edilmiş. Şehir içi kullanımlarda standart cam yeterli olsa da şehir dışı yollarda ilave bir tur camı konforunuz açısından yararlı olabilir.


2015 ile 2016 arasındaki dişe dokunur değişiklikleri ise;
  • LED stop lambası,
  • Geliştirilmiş ve renklendirilmiş gösterge paneli,
  • 7 cm uzatılmış ön cam,
  • Çift Kavramalı Şanzıman (DCT) sisteminin, "S" modunda 3 farklı sürüş seçeneği,
  • 21 lt'den, 1 litre arttırılarak 22lt.'ye çıkarılmış bagaj hacmi,
  • Yeni egzoz tasarımı bulunmakta.
Honda NC 750X ve NC 750X DCT, beş renk seçeneği ile (Kırmızı, Gümüş, Mavi, Beyaz ve Siyah) kullanıcılara sunuluyor.






2 yorum:

  1. Elinize sağlık..aydınlatıcı bilgiler vermişsiniz..bu motordan alma arifesindeyim..çok işime yaradı..

    YanıtlayınSil