Honda NC750X DCT Yakıt Bilgisi

30 Ocak 2017 Pazartesi

2017 Yazı İçin Hazırız

Bu yaz için tasarladığım T-Shirt giyilmek üzere hazır...


Siz de bu veya buna benzer tasarlanmış bir T-Shirt isterseniz, iletişime geçmeniz yeterlidir. Hatta kendi fotoğrafınızı gönderirseniz, üzerinde çalışıp size özel bir T-Shirt tasarımı yapabilirim.

Doğru beden seçimi yapabilmeniz için bir de "Beden Tablosu" paylaşıyorum. Ne de olsa bu tip özel üretilmiş ürünlerde, değişim ve iade gibi seçenekler bulunmuyor. O nedenle doğru beden ölçüsü ile sipariş vermek çok önemli.



Kişiye özel tasarlanmış ve üretilmiş T-Shirt ün fiyatı ise 35.-TL. Bu bedele kargo ücretinin de dahil olduğunu belirteyim.


8 Ocak 2017 Pazar

Sen Hangisisin

Bayıldım buna  :))   Seç bakalım, sen hangi kategoriye giriyorsun?


9 Aralık 2016 Cuma

Rüzgar Gürültüsünün Tehlikesi

Günümüzde motosiklet kaskları eskisinden daha iyi yapılmaktadır. Fakat bunlar sizin başınızı korumak gibi muhteşem bir görev yapmalarına rağmen kaskların çoğu, zaman içerisinde işitme kaybına yol açacak şekilde gürültülüdür. Bu yüzden günlük sürüş sırasında kullandığınız donanımlarınızın içinde kulak tıkaçlarını bulundurmanız gereklidir. Unutmayın "Yükses sese maruz kalmak" normal konuşmayı anlamayı engelleyecek kadar işitme kaybının en büyük sebebidir. Bir otobanda araba sürerken arabanızın camını biraz açarsanız rüzgar sesindeki artışı farkedersiniz ve hız arttıkça bu ses de artar. Aerodinamikler (Motorun, rüzgarın sesi, tekerleklerin yolda çıkardığı sesler vb.) bir kaskın ürettiği ses miktarında önemli bir rol oynar. Ayrıca kaskların modelleri de bu durumu artırıp azaltabilir. 


Pahalı kasklar daha mı sessizdir?
Bu sorunun cevabına, göreceli olarak evet denilebilir. İyi bir kask daha güvenli olduğu kadar daha da sessiz olabilir. Ama olmayabilir de. Anlaşılacağı üzere net bir cevap vermek oldukça zordur. Şöyleki; 400 Sterlin’den daha pahalı kasklarda yapılan testlerde, bunların yarı fiyatında olan kasklardan çok daha gürültülü olduğu bulunmuştur. Shoei ve Schuberth’in günümüzde en sessiz modeller olduğu düşünülmektedir.

"Gürültü" Gerçekten kulaklarıma hasar verebilir mi?
Evet, gürültü tehlikeli olabilir. Yeteri kadar yükses ve uzun süreli olursa, işitmenize zarar verebilir. Gürültünün sebep olduğu hasar, sinir tipi işitme kaybı olarak adlandırılır; birçok sebep bu tip işitme kaybına yol açabilir ama gürültü kaynaklı olanın önemli bir ayrıcalığı vardır-ilerlemesi durdurulabilir veya olmadan tamamen önlenebilir.

Kulaklarımı alıştırabilir miyim?
Hayır. Şayet hep gürültüde büyüdüğünüz için buna alıştığınızı zannediyorsanız bu yanlıştır. Gürültü işitmenizi azaltmıştır ve hiç bir ilaç, operasyon veya işitme cihazı gürültünün kulağınızda yaptığı hasarı tam olarak düzeltemez.

Desibeller kulağımı etkilemeden ne kadar yüksek olabilir?
Uzmanlar 85 desibel üzerindeki sese sürekli maruz kalmanın tehlikeli olabileceğinde anlaşmışlardır. Motor kullanırken kaskınızın içine gelen gürültü bunun üzerindedir. 85dB veya yukarısında gürültüye izin verilmemelidir. 


Peki ne tip kulak tıkaçları alınmalıdır?
Kulak tıkaçları dış kulak yoluna takılan ve sesin şiddetini önleyen tıkaçlardır. Bunların etkili olabilmesi için kulak yolunu tam tıkamaları gerekir. Çeşitli boyutlarda satılmaktadırlar. Alışveriş yaptığınız mağzadan makul bir seti uygun bir fiyata alabilirsiniz. Alacağınız tıkaçın işinizi göremesi için kulak şeklinize uygun olması gereklidir.Mümkünse deneyip alın.

Sipariş tıkaçlara ne dersiniz?
Kulak yolunuzdan ölçü alınarak size maksimum uyum sağlayacak şekilde yapılan kulak tıkaçları da vardır ama pahalıdır.

Ne kadar etkilidirler?
Bu koruyucular zara ulaşan sesin şiddetini azaltmaya yararlar. Tam uygulanan kulak tıkaçları sesin şiddetini 15 ile 30dB kadar azaltırlar.

Kulak tıkaçlarını hangi sıklıkta değiştirmeliyiz?
Bunların çoğu ılık sabunlu suda yıkanabilir fakat tekrar kullanmadan önce kuruması beklenmelidir.Kulak tıkaçları bakteriler için iyi bir üreme yeri olabilirler ve bu da çok kötü bir enfeksiyona yol açabilir. Kullanırken temiz olmalarına ve dış kulak yolunu tahriş etmemelerine titizlik gösterilmelidir. Bu yüzden üzerinde temizlenemeyecek kadar kir biriktiğinde değiştirilmelidir. Tıkaçları kullanmadığınız zaman temiz bir kutuda muhafaza edin, kulağınıza tıkarken ise ellerinizi yıkayınız.

Kulak tıkacı kullanırken diğer sürücüleri duyabilirmiyim?
Tıkaçlar rüzgar uğultusu gibi yüksek frekanstaki sesleri engellemek üzere dizayn edilmiştir. Bu yüzden araba kornaları vb. sesleri duyarsınız. 



Bunları unutmayın!
  • Daha önce memnun kaldığınız tıkaçları kullanın.
  • Kullanmadan önce ellerinizi yıkayınız.
  • Temiz bir kutuda saklayınız
  • Düzenli olarak yıkayın/gerekince değiştiriniz.

31 Ekim 2016 Pazartesi

Honda NC750X Elektrik Şeması

Honda NC750X motosikletin elektrik şeması, bazen hepimize gerekli olabiliyor. Bu şemaya ihtiyacı olanlar aşağıda verdiğim linkten ilgili şemayı görebilir ya da indirebilirler.


Elektrik şeması için [buraya] tıklayın.


13 Ağustos 2016 Cumartesi

9 Ağustos 2016 Salı

Azdavay Macerası - 10000 Km'yi Deviriş ve Özel Teşekkürler

2016 Azdavay Motosiklet Festivali için yollara düştüğümde beni bekleyen sürprizlerden habersizdim. Keyifli bir yolculuk ile festival alanına ulaştık ve çadırlarımızı kurduk. Alanda cep telefonlarımız çekmediği için Azdavay'a dönmeye, bizleri merak eden ailelerimize ulaştık haberini vermeye, aynı zamanda da akşam yemeği için bir şeyler almaya karar verdik. Ben artçı olarak, 6 motor yola koyulduk. Henüz festival alanından çıkıp 1-2 km yol almıştık ki karşı şeritten gelen bir otomobilin içinden, üzerime doğru bir şişe atıldı. Sonuç; Ucuz atlatılmış bir kaza. Bende hiçbir şey yokken, motosikletimde sıyrıklar, kırılmış sol yan çanta ve sis farı. Asıl önemlisi, buna sebep olanın bulunamamış olmasının verdiği sinir bozukluğu.


Bu tatsız olayın vesile olduğu güzel şeyler de var. Bunların en önemlisi harika bir aile ile tanışmak oldu. Azdavay Belediye Başkan Yardımcısı Cevat Bey ve çok değerli ailesi ile tanıştım, kahvaltı sofralarına misafir oldum. Gösterdikleri yakın ilgi ve konuk severliğe bir kez de buradan teşekkür etmek isterim.

Azdavay dönüş yolunda, 2015 yılında 0 km'de aldığım motosikletimle 10000 km'yi devirdim. "Sağlamlığını", yakıt tüketiminde ki cimriliğini, sürüşünün kolay ve eğlenceli olduğunu bir kez daha yaşayarak deneyimledim. Honda NC 750X DCT beni fazlası ile memnun ediyor. Dilerim ilerleyen kilometreler ve yıllar sonunda da böyle düşünmeye devam ederim.

Hiç olumsuz yanı yok mu? Diye soracak olursanız. Olmaz mı der :) ve şunu söyleyebilirim. Sele, uzun seyahatlerde narin popular için rahatsızlık verebiliyor.

Şu anda motorum Honda Efe'de. Çizilen grenajlar değişiyor, kırılan yan çanta takımı yenileniyor. İyi ki kasko yaptırmışım çünkü oldukça yüklü bir fatura çıkıyor. Yan çantalar tek satılmadığı için, sağ çantada çizik bile olmamasına rağmen takım halinde (sağ ve sol) değişmesi gerekiyor. Sadece bu bile 2000 TL'ye yakın bir maliyet oluşturuyor. Bu işlerle uğraşması da cabası. Bu; Para, zaman ve emek kaybının tümü, bilinçsizce, sorumsuzca atılmış tek bir şişenin neden oldukları. "1 şişe = 1 hayat" aslında.





Bu tatsız olayda, beni her konuda yalnız bırakmayan "Ankara Motosiklet Kulübü"ne, "Yol ve Motor" grubumuza yürekten teşekkürü bir borç biliyorum. Değerli ve güzel insanlar sizleri iyi ki tanımışım. Özel bir teşekkür de Burcu Hanım'a (kardeşime). İyi ki varsınız!

Tüm motosiklet sevdalılarının yollarının açık, keyiflerinin daim olmasını diliyorum.