Honda NC750X DCT Yakıt Bilgisi

17 Mart 2015 Salı

2015 Honda NC 750X DCT İncelemesi

Honda NC 750X DCT, Fun Crossover Commuter (Eğlence Crossover İşe Gidip Gelme) konsepti ve birçok yeni fikrin yanı sıra yeni teknoloji ile dolu bu model, normalde yakıt deposunun bulunduğu yerdeki kask saklama yeri gibi kullanışlı ayrıntıları da içeren genel yetenekleri sayesinde hem günlük kullanımda hem de hafta sonu gezilerinde gerçekten pratik bir motosiklet olduğunu kanıtladı.


NC 700 X in 2013 yılının en çok satan motosikleti ünvanını alması Honda’nın haklı olarak gururlanmasına sebep olmuştu. Bu başarıya rağmen çalışmaya ve araştırmaya devam eden Honda mühendisleri mükemmele yakın olan NC 700 X in lansmanından itibaren bir şeylerin eksik olduğunu hissetmekteydiler. Müşteri yorumları, şikayetleri ve talepleri bu eksikleri bulmalarına katkı sağladı. NC 700 X in başarılı çizgisine sadık kalarak, eksikler bir bir tamamlandı. Performans çıtasını da bir kademe yükselterek, 750 cc lik tamamı ile yeni bir motor ile donatıldı. Honda mühendislerinin bu titiz uğraşıları sonucunda, mükemmel bir motosiklet olan NC 750 X doğmuş oldu.


Tamamen yenilenen motorda; 75 cc lik bir artış yapılarak motor hacmi 745 cc ye çıkartılmış. 6,250 devirde 55 hp güç ve 4,750 devirde 68 nm tork elde edilmesi sağlanmış. Vites oranları daha geniş olmasına rağmen hem hızlanma hem de maksimum hız iyileştirilmiş. İkinci bir dengeleyici şaft eklenerek daha titreşimsiz ve dengeli bir motor sağlanmış. Honda mühendisleri güç ve tork artışı sağlarken, motosikletin yakıt sarfiyatını da gözardı etmemişler. NC 750X'in 14,1 litrelik yakıt tankı ile 400 km yol katetmeniz hiç de zor gözükmüyor. Uzun dönemli yakıt tüketim değerlerim de bu bilgiyi doğrular nitelikte. [Sürekli Güncellediğim Yakıt Tüketim Bilgileri]


Yeni egzoz susturucusu yumuşak ama karakterli bir motor hissi sağlamış. Bunun yanı sıra artık standart olarak sunulan çitf kanallı ABS kesinlikle çok başarılı. Motosikletin stabil ve güvenli şekilde yavaşlamasını sağladığı gibi, panik fren durumunda da dengeyi kaybetmenize engel oluyor. Ön fren kolu, açıklığı ayarlanabilir fren kolu sayesinde sürücünün el anatomisine uygun konumlanabiliyor. Yenilenen sele malzemesi ve off-road desenli lastikler de güncellemeleri tamamlıyor. Satın alma ve işletim maliyetleri bakımından uygun olan ve Japonya'da üretilen NC 750X, Honda'nın yüksek işçilik kalitesini gözler önüne seriyor. NC 750X in "Çift Kavramalı Şanzıman" (DCT) yazılımının da güncellenmesiyle daha da verimli ve keyifli bir sürüş deneyimi sunuluyor.


NC 750X in otomatik şanzımana sahip versiyonu, motosiklet konusunda önyargılı olanların akıllarına "scooter" düşüncesini getirebiliyor. Ancak "Çift Kavramalı Şanzıman"ı inceleyip, öğrendikten, özellikle de bu yüksek teknolojili ürünü kullanarak deneyimledikten sonra, şaşkınlık ve hayranlık uyandıracak bir etki bırakıyor. Motosiklet binicileri için DCT (Dual Clutch Transmission) Çift Kavramalı Şanzıman büyük bir kolaylık, konfor ve ekonomi sunuyor. Honda mühendislerini bu başarılı çalışmalarından ötürü, gerçekten tebrik etmek gerekiyor. Ortaya müthiş, devrim niteliğinde bir ürün çıkarmışlar!



NC 750X DCT şanzımanın, otomatik "AT" veya manuel "MT" modlarından hangisinde kullanılacağı bir tuşla seçilebiliyor. "AT" modundayken; D ve S pozisyonlarından "D" sakin, yumuşak ve yakıt ekonomisine odaklanmış bir sürüş stili sunarken "S" biraz daha spor kullanıma imkan veriyor. "MT" modundayken; 6 vites aralığında kendiniz geçiş yapmanız gerekiyor. "+" tuşu ile vites büyütürken "-" tuşu ile vites küçültülüyor. "AT" modunda kullanırken de "-" tuşu ile vites küçülterek motor freni yapılabiliyor.








NC 750X düz ve otomatik versiyonunda standart olarak bulunan çok fonksiyonlu gösterge tablosunda yol bilgisayarı, vites göstergesi, motor devir saati, A ve B trip kilometre sayacı, anlık/ortalama/toplam yakıt tüketimi, depodaki yakıt ile kaç kilometre daha yol katedilebileceği, Honda Ateşleme Güvenlik Sistemi "HISS" ikaz lambası, saat... vs. gibi faydalı bir çok gösterge bulunuyor. Kısaca "yok yok" demek lazım. İstediğin her bilgi gözünüzün önünde. Gösterge panelinin arka ışık seviyesi, üç kademeli olarak ayarlanabiliyor. Bu da aydınlık ve karanlık ortamlarda rahat bir görüş sunuyor.


Motosikletin orijinal camı alçak ve yüksek olmak üzere iki şekilde ayarlanabiliyor. Şehir içi kullanımlarda standart cam yeterli olsa da şehir dışı yollarda ilave bir tur camı konforunuz açısından yararlı olabilir.


Honda NC 750X ve NC 750X DCT, dört renk seçeneği ile (Kırmızı, Gümüş, Beyaz ve Siyah) kullanıcılara sunuluyor.

-  -  -  -  *  -  -  -  -


11 yorum:

  1. Haldun Abi merhaba oncelikle
    yamaha delight forumundan taniyorum sizi.bende delighttan sonra nc750x e gecmeyi düşünüyorum.biraz kuskularim vardi motorla ilgili ama forumu takip ettikten sonra kafamdaki soru isaretleri gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşku ve soru işaretlerinin gitmesine memnun oldum.

      Sil
  2. Saatte kaç km hiz yapiyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 195 km/h gördüm. Belki siz daha fazlasını...

      Sil
  3. Merhabalar, ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...Ben Yamaha X-max 250 kullanıyorum...Africa Twin'i (DCT) çok beğeniyorum...hedefimdeki motor o olmasına rağmen, geçiş için NC750 X DCT alıp bir süre kullandıktan sonra mı yoksa hiç zaman ve para harcamadan doğrudan AT'e geçmek mi uygun olur? Konu ile tavsiyelerinizi bekliyorum, teşekkür ederim...
    Serdar ( max 777 )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bilgilerden yararlanmanıza sevindim. Lafı dolandırmadan, kısaca cevap vereceğim. Boy sorununuz yoksa Africa Twin ile yola devam etmenizi öneririm. Kolaylıkla uyum sağlayarak, uzun yıllar keyifle kullanacağınızı düşünüyorum.

      Sil
  4. 2015 nc750x manuel ile 2016 manuel arasındaki önemli farklar nelerdir yardımcı olun lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 2016 modelde ön bagaj biraz büyüdü ve 21 litreden, 22 litreye çıktı. Stop lambası "Led" oldu. Ön cam 7 santim uzadı. Karenaj yenilendi. Egzoz tasarımı yenilendi. Gösterge paneli renklendi. Motor da ise hiçbir fark yok.

      Sil
  5. dct şanziman güncellemesi hangi model yilinda oldu?

    YanıtlaSil
  6. 2016 göre 2017 ve 2018 arasında ne fark var Abi

    YanıtlaSil